loading...
نـــابترینـــــــــــــــــها
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
پیرمرد و دخترک 1 2011 ashkhor
خیانت 0 1082 ashkhor
دنیا بدون خانم ها... 1 3201 magiccaf
زیباترین عروس+ عکس 5 5781 amin66
چندتاعکس زیباازسلنا+بیوگرافی 7 2919 neshat
Sony Xperia U 1 902 ghazaalhyunjoong
HTC One XL 1 903 ghazaalhyunjoong
Sony Xperia sola 1 863 mahtab
Samsung Galaxy S III 1 943 mahtab
yamaha-R1_2010 7 1200 admin
Sony Xperia ion 0 772 amirzahedi
حکایت ایراد پیرزن به مناره مسجد و تدبیر معمار 6 1885 admin
عچق مشترك من و عليرضا^_^ 10 2066 ghazaalhyunjoong
SNSD+عکس 17 2758 ghazaalhyunjoong
ترول+تصاویر کرمکی 15 3483 admin
4Minute+عکس 11 1980 admin
چند عكس از كيم بوم+بيوگرافي 7 3140 ghazaalhyunjoong
گوم جاندی+عکس 7 5839 ghazaalhyunjoong
والپيپر لي مين هوو 3 1205 ghazaalhyunjoong
گروه F4(پسران برتر ازگل) 2 3162 ghazaalhyunjoong
AlirezA بازدید : 170 یکشنبه 1391/10/24 نظرات (0)

توقف هزار روزه ديدار رييس جمهور با مراجع

سفربی سر و صداي احمدی نژاد به قم



به گزارش آخرین نیوز، روزنامه اعتماد نوشت:

محمود احمدي‌نژاد روز پنجشنبه راهي قم شد.

او بدون اطلاع قبلي به استانداري رفت و با كرم‌رضا پيريايي، استاندار قم جلسه گذاشت. بلافاصله از استانداري بيرون آمد و به زيارت حضرت معصومه(س) رفت. سفر روز پنجشنبه احمدي‌نژاد در حالي است كه او شنبه هفته گذشته بازهم مسير 124 كيلومتري اتوبان تهران-قم را براي افتتاح يك پروژه گازي پيموده بود. محمود احمدي‌نژاد در چند سال گذشته اما هر بار كه به پايتخت مذهبي ايران سفركرده، ديداري با مراجع نداشته است؛ مساله‌يي كه با افزايش هشدارهاي آيات عظام و فقهاي سرشناس قم باعث شده تا برخي رسانه‌ها از نارضايتي مراجع از عملكرد محمود احمدي‌نژاد خبر بدهند. اما محمدرضا ميرتاج الديني اين ادعاها را رد مي‌كند و مي‌گويد كه «دولت با مراجع در ارتباط است و به دلايلي اين ارتباط رسانه‌يي نمي‌شود.» بيش از هزار روز است كه رييس جمهور به ديدار فقهاي قم نرفته است.

آخرين ديدار رييس دولت با آيت‌الله حسين نوري همداني به اواخر اسفندماه 88 بازمي‌گردد. جداي از آياتي نظير جوادي آملي، صافي گلپايگاني، مكارم شيرازي و موسوي اردبيلي حتي ديگرخبري از ديدار آيت‌الله مصباح‌يزدي با او نيست. فقيهي كه روزگاري آغوشش را روي رييس دولت گشوده بود بر اساس اتفاقاتي كه رخ داد به سرعت نه تنها آغوشش كه حتي در بيت خود را روي وي بست. اين پايان يك رابطه صميمانه نبود كه آيت‌الله مصباح طي اظهاراتي نسبت به نفوذ فراماسونرها هشدار داد: «امروزه درون جامعه ما تشكيلاتي فراماسونري در حال شكل گرفتن است، و همان‌طور كه در دوران مشروطه، فراماسونري با شعار قرآن و اسلام پيش آمد، امروز نيز فراماسونري با شعارهاي انقلاب و اسلام جلوه مي‌كند و تحت پوشش آن حرف خود را بيان مي‌كند، يعني قالب را حفظ و محتوا را عوض مي‌كند.»

حتي آيت‌الله مصباح‌يزدي پا را فراتر از اين گذاشت و گفت: «خطري كه من احساس مي‌كنم شديدترين خطري است كه تاكنون اسلام را تهديد كرده و آن هم از سوي نفوذي‌هايي است كه در بين خودي‌ها در حال رشد هستند.» جداي از آيت‌الله مصباح اما آيت‌الله خوشوقت نيز كه روزگاري احمدي‌نژاد را مردي خدايي ناميده بود در ديداري در انتقاد از رييس دولت گفت: «احمدي‌نژاد به پرچمداري 3 تير برنمي‌گردد.» شيخ محمد يزدي نيز در اظهاراتي همسو به جبهه منتقدان احمدي‌نژاد پيوست. او در جلسه‌يي گفت: «شرايط كشور بسيار حساس است. به احمدي‌نژاد گفته‌ايم كه سرنخ برخي اعمال‌نفوذها به رهبر جريان انحرافي بر‌مي‌گردد.

آيت‌الله حائري‌شيرازي يكي از اساتيد اخلاق هيات دولت نيز اگرچه به رييس دولت چيزي نگفت اما براي مشايي نامه نوشت تا از دولت با مشايي، فاصله بگيرد. سقاي بي‌ريا نيز همچون مرتضي آقا تهراني در اعتراض به حضور مشايي در دولت، عطاي حضور در پاستور را به لقايش بخشيد تا محمود احمدي‌نژاد بيش از پيش شاهد ريزش حاميان روحاني خود باشد. دوستان ديروز، منتقدان و مخالفان امروز او شدند. هزار روز فاصله ميان رييس دولت و قم به همراه افزايش نرخ تورم، گراني و بيكاري باعث شد تا فقها مديريت اقتصادي دولت را به باد انتقاد بگيرند. آيت‌الله مكارم‌شيرازي بارها از دولتمردان خواست كه راه چاره‌يي براي بهبود وضعيت معيشتي مردم بيابند. اين فقيه سرشناس در آخرين اظهارات خود گفت كه دولت شاخ غول گراني را بشكند. آيت‌الله جوادي آملي اقتصاد كشور را اقتصاد ربا دانست و گفت: اين بانك‌ها سودهاي كلاني از مردم دريافت مي‌كنند و در حال حاضر 80 درصد مردم با وام و ربا به سر مي‌برند و بايد براي اقتصاد ربا فكري شود. آيت‌الله صافي گلپايگاني از افزايش موج گراني‌ها اعلام خطر كرد.

اگرچه انتقاد علما در دو سال گذشته از دولت بيشتر رنگ و بوي اقتصادي داشته است اما ايجاد شكاف و فاصله افتادن بين علما و دولت به كمي عقب‌تر باز مي‌گردد؛ دوستي با مردم اسراييل، نامه به پاپ، مساله حجاب، حضور زنان در ورزشگاه‌ها، ويژه نامه خاتون واگرچه در تمامي اين روزها چهره‌هاي بسياري براي تلطيف روابط ميان دولت و فقهاي قم تلاش داشته‌اند به نحوي كه سيد محمد غروي، عضو شوراي عالي حوزه علميه قم و عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ارديبهشت ماه سال گذشته از اين موضوع پرده برداشت و اعلام كرد كه «برخي مراجع اجازه ملاقات به رييس‌جمهور را ندادند». وي گفته بود: تا جايي كه من خبر دارم در اين خصوص واسطه‌هايي قوي نيز وجود داشت كه برخي شان از علماي قوي و بلند مرتبه قم بودند. اينها با مراجع تماس گرفتند و برخي هم حضورا تشريف بردند ولي اين مراجع گفتند خير. چرا كه نظراتي را مطرح كردند ولي از سوي دولت به آنها عمل نشد. بروز فاصله ميان دولت و مراجع در شرايطي رخ مي‌دهد كه رهبر نظام در ديدار اعضاي كابينه دولت دهم به آنها توصيه كرده بود كه «نصيحت» علماي دين را «قدر» بدانند؛مساله‌يي كه محمدرضا ميرتاج‌الديني، مشاور محمود احمدي‌نژاد در امور روحانيت آن را محور فعاليت‌هاي دولت مي‌داند و مي‌گويد كه دولت با روحانيون و علما رابطه خوبي دارد و برخي از سياسيون مخالف دولت اين رابطه را بر نمي‌تابند. هر چه هست محمود احمدي‌نژاد به قم سفر مي‌كند؛ سفري بدون ديدار با مراجع. اما محمدرضا ميرتاج‌الديني اين ادعاها را رد مي‌كند و مي‌گويد كه «دولت با مراجع در ارتباط است و به دلايلي اين ارتباط رسانه‌يي نمي‌شود.» ميرتاج‌الديني كه چندماهي است با حكم احمدي‌نژاد مسوول امور روحانيت دولت و مشاور رييس دولت شده و جاي خالي سقاي‌بي‌ريا را پر كرده است در گفت‌وگو با «اعتماد» از رابطه دو هفته يك بار خود با مراجع كشور سخن گفت. او با بيان اينكه برخي گروه‌هاي سياسي بهبود رابطه دولت با مراجع را بر نمي‌تابند از انتقال نقطه نظرت مراجع به اعضاي دولت و رييس دولت خبر مي‌دهد.



آقاي ميرتاج‌الديني سفر روز پنجشنبه آقاي احمدي‌نژاد به قم به چه منظوري انجام شد؟

اين سفر براي بازديد از قم نبود بلكه فقط ديدار با مديران و پيگيري كارهاي اجرايي دولت در اين استان بود.

به عنوان مسوول امور روحانيت دولت در اظهارات قبلي خود اعلام كرده بوديد كه دولت براي بهبود روابط با مراجع برنامه‌هايي دارد، اين برنامه‌ها چه بوده است؟

به صورت مرتب با علما، مراجع و روحانيون ديدار داريم. من مرتب سفر و ملاقات دارم. برخي از اين ديدارها رسانه‌يي مي‌شود وبرخي ديگر از اين نشست‌ها و ديدارها نمي‌شود. برگزاري همايش روحاني يكي از برنامه‌هاي ما بوده كه در همين راستا همايش روحانيت را در تهران و قم برگزار كرديم وبازهم همايش روحانيت را براي بررسي مسائل اقتصادي پيش‌بيني كرده‌ايم كه اين همايش قرار بود در همين ماه برگزار شود كه زمانش كمي به عقب افتاد و در آينده زمانش را اعلام مي‌كنيم. در اين همايش تعدادي از روحانيون را از هر استاني براي اقتصاد مقاومتي و ارائه توضيحات و برنامه‌هايي كه در اين زمينه داريم دعوت خواهيم كرد وتيم اقتصادي دولت در اين همايش حضور خواهد داشت.

رابطه دولت با مراجع رابطه خوبي است يا خير؟

دولت يكي از برنامه‌هايش قم هست و نگاه ويژه‌يي از ابتدا به قم داشته است. در حال حاضر هم اين نگاه ويژه دولت به قم وجود دارد. نشانه اين نگاه ويژه، اين است كه آقاي رييس‌جمهور در همين دو هفته اخير دوبار به استان قم سفر داشته‌اند و وقتي هم كه ايشان به قم مي‌روند مسائل مربوط به استان قم را پيگيري مي‌كنند. تسهيلات ويژه‌يي كه ايشان به قم اختصاص داده‌اند نشان‌دهنده همين نگاه ويژه است.

حاج آقاي ميرتاج‌الديني آخرين ديداري كه آقاي احمدي‌نژاد با مراجع داشتند به چند سال قبل بازمي‌گردد. چرا ديداري در اين سال‌ها نبوده است؟

اين سوال را جواب نمي‌دهم.

جنابعالي به عنوان مسوول امور روحانيت دولت آيا رايزني‌اي با دفاتر مراجع داشته‌ايد تا ديدار بين علما و رييس دولت از سر گرفته شود؟

من به عنوان رابط دولت با روحانيت اين ارتباطات را دارم اما برخي از اين ديدارها رسانه‌يي نمي‌شود.

چرا؟

به اين علت كه برخي صلاح نمي‌دانند كه اين رفت و آمدها رسانه‌يي شود، ما هم اين ارتباطات را رسانه‌يي نمي‌كنيم.

درباره چه مسائلي در اين ديدارها صحبت مي‌كنيد؟

درباره بسياري از مسائل مربوط به دولت و روحانيت صحبت مي‌شود و ما هم پيگيري مي‌كنيم.

فكر نمي‌كنيد كه همين رسانه‌يي نشدن اين ارتباطات تا حد بسيار زيادي بر تكثير شايعات مرتبط بر روابط غيرصميمانه دولت و مراجع دامن مي‌زند؟

يك طرف قضيه ما هستيم و طرف ديگر دفاتر آقايان هستند. ما بايد رعايت حال آنها را هم داشته باشيم.

اما مراجع و برخي از آيات عظام گلايه‌هاي بسياري را درباره وضعيت اقتصادي كشور و به ويژه درباره مسائلي مانند گراني و تورم و بيكاري داشتند.

بله.

اين نشان‌دهنده اين مساله نيست كه نگاه علما به عملكرد اقتصادي دولت نگاه خوب و مثبتي نيست؟

مسائل اقتصادي و مشكلات اقتصادي مسائلي نيستند كه بشود در يكي دو جمله درباره آن صحبت كرد. همه دوره‌ها مشكلات اقتصادي بوده است و هشدارهاي اقتصادي مراجع در مخالفت با دولت نيست بلكه يادآوري‌اي در اين زمينه است كه مسوولان همت و جديت ويژه و بيشتري براي حل مشكلات مردم داشته باشند. دولت هم كه درصدد حل مشكلات مردم است و هيچ كوتاهي‌اي هم در اين وظيفه خود نكرده و نمي‌كند. كسي در اين خصوص هم نمي‌تواند ادعايي داشته باشد كه دولت كوتاهي دارد. همه اذعان دارند كه دولت شب و روز براي حل مشكلات اقتصادي مردم تلاش مي‌كند. اما ما در شرايط اقتصاد مقاومتي هستيم. دشمن در ماجراي تحريم به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ايران است و ما در شرايط عادي نيستيم. مقام معظم رهبري هم ابتداي امسال فرمودند كه دشمنان يك جنگ اقتصادي را عليه ايران شروع كرده‌اند و همه دلسوزان نظام مي‌دانند كه ما در شرايط عادي نيستيم. مراجع عظام تقليد هم بيشتر از همه به اين موضوع آگاهي دارند و رهنمودهاي ويژه‌يي را در ديدارهاي خصوصي و بيانات عمومي در اين خصوص به مسوولان داشته‌اند. ما در دولت اين رهنمودها و هشدارها را در جهت مخالفت با دولت نمي‌دانيم. رهنمودهاي مراجع و علما و انگيزه و اراده دولت براي حل مشكلات اقتصادي يكي است و نگاه متفاوت و انگيزه متفاوتي در اين ميان وجود ندارد. نبايد عده‌يي از سياسيون بخواهند كه رابطه بين دولت و علما را با اين صحبت‌ها و بيانات به هم بريزند.

جنابعالي پيش از اين هم طي اظهاراتي فرموده بوديد كه برخي از بهبود رابطه بين دولت و مراجع نگران هستند و قصد دارند كه يك فاصله‌يي را بين دولت و مراجع ايجاد كنند. به صورت مشخص مي‌توانيد مختصات و مشخصات اين جريان‌هاي سياسي را اعلام كنيد؟

آنهايي كه مخالف دولت هستند؛ چه اصلاح‌طلب‌ها و چه برخي از اصولگرايان مخالف دولت. اينها فكر مي‌كنند كه برنامه‌هاي دولت براي روحانيت، سياسي است. اما ما رابطه با روحانيت را از ابتدا يك وظيفه ذاتي مي‌دانستيم. اين رابطه در همه دولت‌ها بوده و در دولت‌هاي آتي هم بايد باشد. رابطه‌يي مستقيم، خوب و عادي با مراجع براي ارائه گزارش و دريافت رهنمود از كارهايي است كه همه دولت‌ها بايد به آن تاكيد داشته باشند. اما عده‌يي تا يك برنامه‌يي مي‌شود اين برنامه را بر نمي‌تابند و فكر مي‌كنند كه مثلا دولت يك برنامه خاصي را دارد و آن را دنبال مي‌كند در حالي كه اين‌گونه نيست.

يعني عده‌يي از اصلاح‌طلبان و اصولگرايان مخالف دولت به دنبال برهم زدن رابطه دولت با مراجع هستند؟

من اين را نمي‌گويم كه اينها تلاش مي‌كنند كه اين كار را بكنند. تعبير من اين است كه اينها برنمي‌تابند كه اين رابطه بهتر بشود.

اين جريان‌هاي سياسي به نظر شما تلاش داشته‌اند تا با دفاتر و بيوت مراجع ارتباط بيشتري بگيرند و براي مثال يك سري اطلاعات خاص و يكسويه را در اختيار اين دفاتر قرار بدهند تا نگاه مراجع را نسبت به دولت تغيير دهند؟

اين را من خبر ندارم. من يك گرايش كلي را گفتم كه عده‌يي دنبال اتفاقات خاص بودند كه بر همين اساس ما آمديم و روابط عادي بين دولت و مراجع را تقويت كرديم و خيلي هم، همه جا اين مساله را رسانه‌يي نمي‌كنيم تا بعضي‌ها اين تقويت روابط را برنامه‌هاي خاص دولت براي مراجع حمل نكنند و انگ نزنند.

در اين چند ماهه كه جنابعالي به سمت مسوول امور روحانيت دولت منصوب شده‌ايد چند ديدار با مراجع داشته‌ايد؟

اجازه بدهيد اين آمار را ارائه نكنم اما من هر دو هفته‌ يك بار سفري به قم داريم.

يعني به شخصه شما به عنوان نماينده دولت با مراجع ديدار مي‌كنيد؟

بله با علما و مراجع ديدار مي‌كنيم و درباره مسائل مختلف هم صحبت مي‌كنيم. البته فقط قم هم نيست بلكه براي ديدار با علما به استان‌هاي ديگر هم مي‌روم و نقطه نظرات و مسائلي كه روحانيون و علما مطرح مي‌كنند را به اعضاي دولت و آقاي احمدي‌نژاد منتقل مي‌كنم.

برچسب ها توقف هزار روزه ديدار رييس جمهور با مراجع ،سفربی سر و صداي احمدی نژاد به قم , خبر،خبرسیاسی،اقتصادی،حوادث،اجتماعی،زنان،ورزشی،حکومت،اخبارجدید،اخبارروز،اخبارروزدنیا،جدیدترین اخبارجهان،آب وهوا،خبرگزاری،سایت خبری،دولت،انتخابات،دلار،ارز،ضعف اقتصادی،سیاست خارجه،اخبارداخلی،فرهنگی , انتخابات92،خبر،خبرجدید،اخبارروز،خبرروز،جدیدترین اخبار،حوادث،اجتماعی،اقتصادی،سیاسی،بین الملل،اخبارروزدنیا،خبرتجاوز،قتل،زورگیری،عمل جنسی،ملا عام،،خبرگزاری،خبرگزاری ایران،خبرگزاری جهان،خبرآنلاین،ورزش،ورزشی،خبرورزشی،اخبارورزشی،خبراقتصادی،اخبار اقتصادی،خبرسیاسی،اخبار سیاسی،خبراجتماعی،اخبار اجتماعی،اخبارخانواده،خبرخانواده، , معاون دادستان عمومي و انقلاب , نزاع،نزاع دسته جمعی،عربده کشی،قاچاق،مواد مخدر،چاقوکشی،بی نظمی،اخلال،ترس،وحشت،نوامیس،سوابق،کیفری،اماکن،عمومی،سفره خانه،کافی نت،طرح جمع آوری،خبرورزشی،اخبارورزشی،پرسپولیس،استقلال،سپاهان،تراکتور،ذوب آهن،راه آهن،صبای قم، ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
نصیحت یک معلم: 1-به تفکرات خودبنگرزیراکه واژه می شود# 2-به واژه هابنگرزیراکه عمل می شوند# 3-به اعمال خودبنگرزیراکه عادت می شود# 4-به عادت هابنگرزیراکه سرنوشت می شوند# 5-اعتقادبه قهرمانی قهرمان می سازد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2430
  • کل نظرات : 167
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 118
  • آی پی امروز : 350
  • آی پی دیروز : 121
  • بازدید امروز : 991
  • باردید دیروز : 195
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,902
  • بازدید ماه : 5,965
  • بازدید سال : 45,985
  • بازدید کلی : 2,344,737
  • کدهای اختصاصی