loading...
نـــابترینـــــــــــــــــها
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
پیرمرد و دخترک 1 2012 ashkhor
خیانت 0 1082 ashkhor
دنیا بدون خانم ها... 1 3202 magiccaf
زیباترین عروس+ عکس 5 5781 amin66
چندتاعکس زیباازسلنا+بیوگرافی 7 2919 neshat
Sony Xperia U 1 903 ghazaalhyunjoong
HTC One XL 1 903 ghazaalhyunjoong
Sony Xperia sola 1 864 mahtab
Samsung Galaxy S III 1 943 mahtab
yamaha-R1_2010 7 1201 admin
Sony Xperia ion 0 772 amirzahedi
حکایت ایراد پیرزن به مناره مسجد و تدبیر معمار 6 1885 admin
عچق مشترك من و عليرضا^_^ 10 2067 ghazaalhyunjoong
SNSD+عکس 17 2759 ghazaalhyunjoong
ترول+تصاویر کرمکی 15 3484 admin
4Minute+عکس 11 1980 admin
چند عكس از كيم بوم+بيوگرافي 7 3140 ghazaalhyunjoong
گوم جاندی+عکس 7 5839 ghazaalhyunjoong
والپيپر لي مين هوو 3 1206 ghazaalhyunjoong
گروه F4(پسران برتر ازگل) 2 3162 ghazaalhyunjoong
AlirezA بازدید : 185 دوشنبه 1391/11/02 نظرات (0)

طرحی برای آینده؛ فوتبال منهای داور



سایت گل- معاون اداری و برنامه‌ریزی سازمان بسیج مستضعفین خبر داد که مدتی است در این سازمان مسابقات فوتبال‌ بدون حضور داور برگزار می‌شود و چنانچه بازیکنی مرتکب خطا شود خودش می‌گوید من خطا کردم تا فرهنگ صداقت و جوانمردی در ورزش کشور نهادینه شود.

این حرکت علاوه بر رواج صداقت و جوانمردی قطعا آثار مثبت دیگری هم در جامعه ورزش به جا خواهد گذاشت. مثلا این‌که با حذف داور یک «نان‌خور» در زمین کمتر می‌شود و بازیکنان مساحت بیشتری برای نشان دادن توانایی‌های تکنیکی‌شان به دست می‌آورند. مردم هم اصولا برای تماشای بازیکن‌ها به استادیوم می‌روند و هرگز دیده نشده که مثلا بگویند: «این بازی رو حتما باید بریم ورزشگاه، چون تورج حق‌وردی سوت می‌زنه.»

اصلا خیلی وقت‌ها همین داور‌ها باعث دعوا و مرافعه در زمین می‌شوند. بازیکنان اکثرا جوان هستند و اگر در گوش هم بزنند، دو دقیقه بعد آشتی می‌کنند اما داور‌ها با دخالت بی‌جا و نشان دادن کارت‌های رنگارنگ حس کینه‌توزی را در آن‌ها بیدار می‌کنند. این طرح جدید باعث می‌شود ورزشکاران برای آن‌که خدایی نکرده مدیون یکدیگر نشوند قوانین داوری را هم به دقت مطالعه کنند و به این ترتیب سرانه مطالعه در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

با اعمال اين قانون در آينده نزديك شاهد چنين صحنه‌هايي در ميادين فوتبال خواهيم بود:

***

- اصغر چی شد؟ چرا داری از زمین می‌ری بیرون؟!

- شما بازی کنین من یه فحش خیلی بد دادم خودمو اخراج کردم....

- اما ما که چیزی نشنیدیم...

- خودم شنیدم، گوشام از محسن قهرمانی هم تیزتره...

***

- آقا نگه دارین، ‌ بازی رو نگه دارین.

- چی شده؟

- من به کامبیز نیروی بیش از حد وارد کردم.

- ‌ای کلک پس تو بودی، هی گفتم خدایا این کیه داره به من نیروی بیش از حد وارد می‌کنه!

***

مربی: چه مرگته؟! چرا تک به تک رو نزدی؟

بازیکن: آفساید بود آقا. یه نیم بدن جلو‌تر بودم.

***

توپ آرام آرام به سمت دروازه خالی می‌رود و مدافع با تمام توان می‌دود تا آن را با یک تکل از روی خط بیرون بکشد. این اتفاق رخ می‌دهد اما مدافع به شدت با سر به تیر دروازه برخورد می‌کند و از حال می‌رود. آمبولانس بالای سر او حاضر می‌شود اما کاری از پزشکان برنمی‌آید. بازیکن قبل از مرگ برای لحظه‌ای چشم باز می‌کند و می‌گوید: «گل شد آقا. قبل از این‌که تکل بزنم تمام توپ از تمام خط عبور کرده بود.»

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
نصیحت یک معلم: 1-به تفکرات خودبنگرزیراکه واژه می شود# 2-به واژه هابنگرزیراکه عمل می شوند# 3-به اعمال خودبنگرزیراکه عادت می شود# 4-به عادت هابنگرزیراکه سرنوشت می شوند# 5-اعتقادبه قهرمانی قهرمان می سازد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2430
  • کل نظرات : 167
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 118
  • آی پی امروز : 173
  • آی پی دیروز : 355
  • بازدید امروز : 671
  • باردید دیروز : 1,117
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 671
  • بازدید ماه : 6,762
  • بازدید سال : 46,782
  • بازدید کلی : 2,345,534
  • کدهای اختصاصی